Wednesday, December 19, 2012

The Big Bad Wolf 2012




Dapat gak pegi ke BBW ni akhirnya.  Sgt seronok sampai aku & inchik hubby loya meronda dlm MIECC tu... terlalu byk buku + masing2 xtahan dgn cahaya lampu  kat dalam tu. Serius loya, mcm nak muntah rasanya dah. Tapi aku rasa xpuas & rasa mcm nak ulang lg pegi sana.... hehehehe.... 

Kitorg pegi lepas aku habis keje semlm. Balik umah jap tukar baju, tukar handbag (bajet nak senang pegang buku konon kan :P) ok, Sampai ke MIECC dlm kol 7pm. Masuk2 je aku nampak buku2 yg ada kat situ... tu dia, yg katanya 3,000,0000,000 tajuk buku yg ada... gilo aiihhh... nak belek satu2... Baru separuh bahagian, aku dah rasa lain mcm melayang... huhuhu... Mana taknya, dgn kepala terteleng2 baca tajuk buku yg ntah berapa ribu atas meja tu... pastu pegi meja lain... tgk buku lain pulak... Tapi nasib baik masa kitorg sampai tu, org tak ramai. Ye la kan hari kerja tp kalo hari mgu mungkin la sesak kot. So, agak santai la dpt menengok buku2 yg ada. Malam sket dlm kol 8 lbh gitu baru ramai org. Tapi xpuas la kan, dpt sekejap je meround sbb kol 9, dorg dah announce nak tutup. Aku pun... alahai, xpuas lg ni tgk buku, dah nak tutup plak (walaupun dlm keadaan mata dah berpinar2 menahan silau & loya & sampai hilang inchik suami).... heehehe


View dari meja depan entrance


Ikutkan hati rasa macam nak beli je buku ni... sbb dah tgk citer ni wayang dulu, best gak :p

Buku masakan kat sini inchik hubby xberapa nak berkenan nak beli... hehehe
macam tak percaya bila buku2 mcm yg kat atas ni, yg jenis 'hard cover' harganya jaaaaaaaaauh lbh rendah & murah, kecuali buku2 masakan yg rata2nya harga dlm lingkungan rm20- rm50. yang lain tu paling murah dlm rm8 - rm18 sahaja. Giler murah kan?

Besar yg amat buku ni... size double A3 kot lbh kurang, harga xsampai rm25 rasanya.
Buku besar ni mmg menarik. Puas la kalo nak tengok gambar hidupan2 marine. Tp inchik hubby letak balik, sbb dia dah jumpa buku lain yg lg menarik & gambar2nya cantik berkilau... sbb quality paper & buku tu sgt awesome & MURAH & yg penting HARD COVER!

Lepas tu aku x perasan, aku dah ke lain, inchik hubby ke lain... hehehe... 

Section buku kanak2... antara yg ada.
Section buku & novel melayu... tp penulisnya byk yg x terkenal... so, aku pun xberkenan nak beli...

Sambil menunggu inchik hubby depan counter....
 
Bayar... jgn xbyr... buku atas counter byran tu sempat lg kitorg rembat.... hehehe





Dah siap byr buku, ternampak lak section lain kat belakang counter bayaran tu, meronda pulak la kat situ. Sini section buku2 yg ada 'pop-up' kat dlmnya & bahagian merchandise. Belek punyer belek, terbelek la buku ni, waahhh... best2... tapi... ayat last tu membuatkan kitorg terpaksa letak balik.. kang ada pulak budak2 yg terpesong akidah kan... hehehe
ada unsur2 christianity disitu...







Rehat jap sambil membelek buku kat stage kat luar dewan... penat ye bang? hehehe


Nak balik dah... tp x la jem.

Ni sumer buku yg kitorg berkenan nak beli mlm td. Jumlah sumer cuma dalam rm150 aje. Berbaloi kan... :D
Dpt la bookmark BBW :P
Kemungkinan utk mengulangi tempat ni adalah besar.... kalo tak sempat sebelum tarikh akhir, mungkin tahun depan.... Saya sgt xpuas membelek buku2 kat sini....

p/s: inchik hubby, agak2 boleh ke pegi lg sebelum 23rd ek? hehehehe


No comments:

Post a Comment