Wednesday, July 3, 2013

Alahai.... Teduhan Kasih

Sapa follow citer Teduhan Kasih ni? Semlm last kan? Aku start follow masa da episod tengah2... kira sempat jugak la menjiwai citer ni.... peeehhhh... piiaannnggg.... :p

Tahniah Along@Zarina Zainuddin & Ayu@Nabila Huda... sgt menjadi lakonan korang, sampai aku rasa mcm nak sepak2 je korang bila korang ada depan mata... huhuhuhu.... Ehsan@Adi Putra, aku xberapa minat dia ni sebenonya... aku suka lg kat Aaron Aziz... ahaakksss.... Efa@Sherry Ibrahim, come back yg bagus... da lama xberlakon kan... Tapi endingnya sgt klise, pesal mesti bini tu peknen terus nak beranak? Nak menunjukkan kebahagiaan? Takde cara lain ke? eseeyymmeeennn...

Banyak pengajaran sebenarnya dalam citer ni. Banyak jugak situasi yang terjadi dalam dunia realiti... Tengok contoh Along & mak dia, terpekik terlolong bila berckp, sombong, suka menghina org lain... Ayu, walau Effa tu bestfriend dia, sanggup sampai merampas suami kwn baik sendiri semata2 cemburu... susah-payah berpikir mcm mana nak balas dendam pada org yg tak bersalah. Akhirnya, segala perbuatan jahat memakan diri sendiri... Nenek aku kata, 'what goes around, comes around'... Pandai nenek aku ckp omputeh.. :p

Tu la kan, dalam drama ke filem ke, dapat gak kita tengok apa yg terjadi akhirnya... Sepatutnya, bende2 mcm ni kita jadikan iktibar... jodoh, rezeki, ajal, maut tu semua dr ketentuanNya, mana tau ntah pendek umur ke kita... xsempat nak bertaubat, xsempat nak mintak ampun, mintak maaf pada org2 yg kita ada buat salah.. cemana? X aman dlm kubur tu nanti... Nauzubillah :( 

Peringatan untuk diri aku sendiri jugak... jgn sekali2 menzalimi org lain... 

"Mulia dibalas syurga
Dosa kan sengsara
ini hukum karma....
gila darjat
gila harta
gila kuasa
semua gila....."


No comments:

Post a Comment