Monday, July 29, 2013

Bila cuti hujung minggu....

Tiba2 tahap kerajinan melampau aku datang masa cuti hujung minggu semlm... 3 hari cuti, xkan nak dok umah sesaja kan? Nak kuar bershopping... belum bergaji lg.. lg pun kalo nak keluar ke KL nun.... hhuuuuhhaaaiiii... xsanggup den doh.... mau berduyun2 orang ramai kuar membli & membelah.... Nak xnak, aku dok umah je la, buat apa yg patut... Dan level multitaskingku tercabar buat sekian kalinya... huhuhu... Maunyer tak... cuci baju (walaupun cuci guna mesin basuh) sambil buat kraftangan... benti jap sapu umah... sidai kain... pastu kuar g beli bahan buat biskut. Balik umah, kemas2 barang... tukar uniform.. aku mula bersilat kuntau kat dapur... heheheh...

Ni la dia... antara yg agak menjadi, fresh dari ladang oven... Nape aku kata AGAK MENJADI tu? Sebab selama ni bila buat kuih raya, mami aku yg akan bancuh adunan... keje aku cuma jd asisten dia je, tukang bakar & tukang simpan dlm balang... haha.. Ni bila da tawen kan... kena a buat sendiri dari A - Z... Bila menjadi tu.. hek eelleeehhhh... giler happy... huhuhu... ntah apa2 :p

Macadamia White Chocolate Cookies
Memula buat xmenjadi... cookies jd melepek mcm lempeng... aku tambang tepung sket.. 2nd batch baru ok. Rupanya pasal aku guna telor ayam hat besor tu.... ooooo... ok, lesson learned... :)

Cherry Chocolate Chip Cookies
Dedua cookies rupa sama je... kwn2 aku tanya nape xde bentuk2? Aku ckp sbb nak senang... malas nak menepek2 dgn acuan.. bole gitu? Janji sodap... Ada plak yg komen kata mcm lempeng pisang la, jemput2 ikan bilis la... memula tu sentap gak aku kan... tau la masing2 mmg dah terer masak segala mcm.. tp pastu, apa aku kisah, bukan korang order ngan aku pun... kan... pedulik.. haha..

Puding Roti Marble yg xberapa nak bermarble :p
Pas siap Cherry Choc Chip tu, aku buat puding roti plak... senang sgt xyah bakar2 segala... campak2.. kacau2... masuk dlm fridge... siap.. Dah tu kol 6 kuar umah, balik kg utk buka puasa... Bawak a skali cookies & puding tu utk mami aku... dgn bangganya neh... hakhak

Baked Pasta
Dah kuis2 baru ingat nak amik gambor.... :p
Baked pasta ni aku buat last week lg benornya... 1st trial & error... mmg ada error pun, cheesenyer xberapa nak menjadi sbb aku salah masak.. yg patut didulukan, aku kemudiankan... makanya, xde la menjadi mcm cheese pizza tu... yg sampai tertarik2 panjang2 tu... Tp sold out gak a... :D

No comments:

Post a Comment