Monday, July 1, 2013

Brownies



hahah... amacam? ok x brownies aku? Dah petang baru teringat nak post pasal brownies aku ni.... hehe.. sib baik x abis lg... Ni citer mlm td la ni... Inchik Hubby tanya bila nak rasmikan mixer baru tu... aku plak, xteringat ada tepung instant brownies kat umah. Dan2 Inchik Hubby kata, jom kita buat brownies mlm ni & cuba bakar guna kuali pemanggang ajaib tu... Aku : nak wat skang ke? Tengah bz ni (main candy crush)... huahuahua... 

tapi aku pun stop jugak la kejap, kuarkan mixer dr kotak, hulur kat Inchik Hubby... "tlg cuci sat" (dgn muka bajet comey) :p dah siap sumer, bahan da masuk dlm mangkuk mixer, aku pun putar mixer... ggggrrrrggggrrrrggrrrr..... hehehehe.... k dah kembang, tuang dlm kuali ajaib td... bukak api dapur sederhana je... dah tenggek atas dapur... sambung main candy crush... ahaakksss...

10minit...
Inchik Hubby : Apa bau hangus ni... tup (dia tutup api dapur)
Aku : eehhh.... belum masak lg tu... tgu jap lg... Habih la bantat brownies tu (dlm hati... apa daaa)

5 minit
Aku cucuk2 brownies tu dgn lidi sate... eh, da masak aaaaa.... cepatnyaaaa...

haa... ajaib x kuali ajaib tu, patut kalo masuk oven kena tgu dlm 40-45 minit, kata kat kotak tu la kan. Dgn kuali ajaib ni, xsampai 20minit... siap ada kerak lg, terlebih hangus... degil kan, ckp suami xnak dengar.... hahahaha... sori laling, i lebiu.... hiikksss

No comments:

Post a Comment