Friday, July 12, 2013

Pasar Ramadhan

Pasar Ramadhan atau ada org sebut PARAM... memula dulu, bila tiba bulan puasa, kwn2 aku sebuk kata balik keje nak singgah PARAM. Aku dgr mcm pelik je bunyiknyer... aku tanya la, apa bende PARAM tu... tp dorg lak pelik tgk aku, "apa da PARAM pun xtau ke? Ko ni dr planet mana?" huhuhu.. sampai hati dorang tanya gitu kat aku... :P Rupanya PARAM tu stands for PAsar RAMadhan... ceehhh.. len kali sebut bior penuh, aku mana tau short form... haha

Di bulan ramadhan ni jugak la, ramai yg berniaga... drpd yg xpernah meniaga, tiba2 boleh meniaga plak mcm2... harga jgn citerlah kan.. kdg ada yg sampai xmasuk akal dibuatnya. Aku mmg serik dah kalo nak beli lauk2 kat PARAM ni. Mmg cekik darah weh... kalo sedap xpe gak.. xpe ah, biar penat balik keje, masak la jugak.. cukup ala kadar je, janji kenyang... Tapi semlm, aku teringin nak makan murtabak. So, pergi la PARAM kat depan AEON (JJ) Wangsa Maju. Kejap je pun, xlarat nak jln lama2... loya dibuatnya, dah la panas, lapor lak tu.... hehe

Terbeli roti john sbb tgk org sampai beratur nak beli... sedap gak & variety.

Pilih nak flavor apa
amik je gambar, mcm menarik tp xbeli pun :)
Udang galah tu sgt menggiurkan... tp xbeli takut xsanggup nak dgr harganya :P
Dpt jugak cempedak goreng akhirnya... 3 biji RM1 (kecik pun kira jugak, xleh ke lebihkan sket? hhmmm)

Xnak dah kot g PARAM... xlarat rasanya nak jalan2 dgn perut & kepala yg tgh weng... huhuu...

No comments:

Post a Comment