Tuesday, September 11, 2012

Apabila Demam Menyerang....

Dah lama aku xkena demam selsema... last sekali 2 thn lepas kot... seminggu mc... hehe... 

Sekali hari jumaat lepas terserlah sudah simptom2 demam selsema kat aku... sakit tekak, perit kat kerongkong, nak telan air pun susah.... terus pas keje aku mintak inchik hubby hantarkan aku g klinik. Malam.... dah mula batuk2... esoknya sabtu rasmi sudah AKU DEMAM... flu, batuk, kahak, panas badan.... complete ko dpt senah... huhuhu.... Sib baik aku mintak MC kat doktor siap2 sbb dah agak mmg tak kan bangun punya.... 2 hari aku takat tido baring je, bgn pun utk mkn minum buang air je... (melampau la kan buang air pun atas tilam kan :P)

Sampai ari ni aku belum fully recover lg.... semlm aku amik half day MC, tengari balik... mintak inchik hubby hantar g klinik lg skali amik MC. Makan pun tak lalu cane? Bubur McD tu pun paksa gak telan.... pastu batuk2 gak sebab bubur McD tu pun agak berminyak.... nescafe feveret aku pun xleh minum, nak muntah rasa... makanya hanya air kosong & teh o je la skang ni yg lalu... inchik hubby pulak dengan penuh kasih sayang, masakkan bubur sotong & ayam goreng utk aku hari minggu tu. Tp aku xleh nak telan, aku mkn sikiiiitttttt je, ayam lgsg aku x usik sbb takut kang batuk (sampai terkeluar anak tekak)... alahai... bukan xsedap, sedap... tp ye la, tekak org demam kan...  Ari ni, pagi2 lepas inchik hubby g skool, aku masak bubur kosong 1 pot, utk bekal kat opis. Bubur kosong semata... kosong... kosong...oooohhh... :p Sbb semlm lunch aku tak turun mkn pun... mmg takde selera lgsg.... tido lg besh....

1 hal lg bila aku demam... yg ni baru2 ni je pulak kena... sbelum ni tak pernah lak kena soal. "Demam berisi ke?" " Demam ada apa2 ke?" " Lin demam??? Yeeaayyy" errr... motif??? 

Ye la... ye la.... sumer expect aku peknen kaaannn??? ttaaakkkk.... lom lg... mmg kompom aku kena demam selsema ye kengkawan.... pasal baru je ari tu aku piyet... regular... mcm biasa... tak lebih, x kurang... mekaseh la kat korang sumer, pasal korang concern kat aku ni... mekaseh sgt2 ye... tp kalo dah sekali aku kata TAK tu... makanya TIDAK la ye.... jgn la tanya byk kali sampai aku naik STRESS... okay? bosan seeyyy nak ulang byk kali... :P

Bukan aku xnak peknen... naaaakkk sgt... tp kalo dah belum rezeki lg, nak wat cane? mcm jodoh aku jugak... lambaaaaatttttt sgt nak sampai.... sabar je la weh... xkan aku nak ajak inchik hubby 'bunuh setan' 24jam kot?? sikit hagak takde... aku x serakus itu hoookaaaay :p

Itu la dia manusia... xpernahnya yg puashati... bila belum kawen tanya bila nak kawen, dah kawen.. tanya pulak bila nak peknen (kalo jwb rasa mcm nak peknen kejap lg la, boleh x?) kang dah beranak sorang, tanya pulak bila nak tambah sorang lg.... pastu kang bila dah terberanak setahun sorang, komplen plak produktif sgt..... pendek kata semua serba xkena lah... hadooiii laaaa.....

eh... dah masuk salah simpang plak.... kekekeke.... ni citer psl demam ke citer psl peknen??? hahahaha....

tpkan.... masa belum kawen ari tu, takde plak org tanya mcm ni ek.... pesal? org x kawen, x leh peknen ke? kan? betul kan? cer jawab sket....


2 comments:

  1. Biasalah tu, org tnya, dh kawin kan mesti tnya nyer. Blm kawin x kan nk tnya pegnen ke x? Biol ler klu ada org yg bertanya. Jgn ler marah, org tnya tu kira doalah jg....

    ReplyDelete
  2. marah tu idak ler... tp bosan bila yg ASYIK bertanya tu muka2 yg sama... biasanya org2 mcm ni bila kita tipu baru dia percaya, bila kita ckp betul dia tak percaya... pesal lak biol tanya kat org tak kawen gitu, kot ye betul... kan dah byk kes org buang bayi... tu tak kawen la tu... :P

    ReplyDelete