Tuesday, November 27, 2012

Macam2 citer ada....

Entry rojak.... sumer citer masuk skali... cerita cuti seminggu aku... hamek kao....

10 November 2012 - Kolam Air Panas Selayang

Sebelum ni aku dok survey kat mana tempat2 yg ada kolam air panas... & kolam air panas yg terdekat ialah kat Selayang selain drpd Setapak (aku xpegi lg). Konon nak bawak la org tua aku mandi kat kolam air panas ni, org kata elok utk melegakan sengal2 otot, ubat gatal2 kulit etc... tp liat pulak org tua aku nak ikut... sukatilah... malas aku nak paksa... kita nak dorg sihat tp kalo dah diri-sendiri xnak cuba, nak wat cemana... hhmmm... Masa aku sampai ni, dlm waktu tengahari, panas terik gitu... agak xseswai utk mandi-manda, tp org2 ni selamba dek je aku tgk.... hehe
ni kolam no 2... agak panas airnya..

ni kolam utk buat terapi tapak kaki... ada batu kecik2 kat dalam tu... inchik hubby tgh buat demo la tu... hehe
yg ni kolam no 1... turun je tangga tu terus ke kolam....
yg ni kolam kecik je takat utk rendam2 kaki ke, rebus tolo ke... sebelah je ngan kolam no. 1
konon nak cuba gak a... maaiiihhh... paneeeehhhh.... tu yg tersepit2 jari kaki msg2.. haha

Balik dari kolam air panas selayang, inchik hubby ajak singgah jap kat kedai pancing di Kepong.. nak beli mata kail & umpan utk g mancing esoknya... Mancing pulak la aku pasni.... ha...

11 November 2012 - Kolam Pancing Pak Din

Pegi memancing plak ari ni... kat ngan umah je, Sg. Sering, Ukay Perdana. xpernah ku tau ada kolam mancing kat sini... :P

Bayar rm15 utk 4 jam. Kaedahnya catch & release... nak bwk balik kena bayor len la pulak... hhmmm... centu eekkk...

Ada 2 kolam... yg kanan tu org ramai mancing.. yg kiri ni takde apa... ada bewok jek... huhu
sapa nak duit... cuba la...

12 &13 November 2012 - FRASER'S HILL

1st time sampai ke Fraser's Hill... Sebelom ni cuma terpikir, Fraser's Hill ni xde mende yg menarik pong... sure boring kat atas tu... itu dulu la, pikiran masa muda rumaja :P Tapi bila da sampai sini, ehh... best gak ek walapun takde apa2 tp suasana kat atas tu sgt mendamaikan... 

Tak plan pun nak bermalam kat sini benornya, nasib baik ada spare beg baju dlm keta. Spare baju tido je pun... huhuhu... Jadi la drpd takde...

Peace yo.... I'm here @ last... :D
Sapa nak beli/sewa apartment... tepon no ni... rate xtau la pulak kan :p
Suasana agak mendung, sbb baru pas hujan... Masa ni dalam kol 6pm gitu...
Musang King katanya... Sementara tgu incik hubby g amik bilik... kita layan doyan dulu kat depan hotel...
Mmg layan habis la mkn doyan kat tempat sejuk2 gini.... eerrrmmm.....
Belakang tu hotel kitorg tido... Puncak Inn, rate dalam RM140 per nite.

View dr bilik....
Lokasi yg menjadi kemestian pd setiap pelancong yg datang.... hehehe
Panas terik... xleh bukak mato...
MACAM pro... MACAM la kan... hehehe
Aktiviti yg dah giler lama aku x main... karom... nak main ni pun kena byr kat kaunter, RM3 sejam. Sampai sakit jari xgak menang2.... last2 dua2 give up, x habis pun main.... hahaha

Ni kat atas Puncak Inn... ada pondok kat atas tu utk view pemandangan dibawah...
Mengah gak nak daki tangga ke atas ni.... semput nookkk... nampak no mak xde stamina, xpernah exercise la katakan.... huhuhu

On the way nak balik... terserempak dgn sekeluarga monyet...
Dah lepas jalan2 kat Fraser Hill tu, kitorg pun decide nak balik... Inchik Hubby pun dgn santai je la drive turun, dah jalan pun kecik kan... tetiba eehhh monyet... ramai pulak dok jalan2 kat jalan kecik ni.... nampak tak belah kiri tu, anak monyet dok gayut kat ibu dia... aku baling buah oren bg kat monyet2 tu.... memula sebiji je... sekor dah dpt... kesian lak yg lain.... baling lg 2 biji... dorg wat dek je plak... ceh berlagak... :p

Monyet yg bertuah dpt amik oren masam free... cemana la gaknya dia mkn oren masam tu ek :p
 
babai Fraser's Hill.... nanti aku dtg lg k... :)
huuiihhh... 4 ari berturut kuar umah... break kejap sehari... pastu g mana ntah, dah lupa.. hahaha... sbb?? xde gambor... :p

meh sambung lg...

16 November 2012 - Air Terjun Sungai Chiling, Kuala Kubu Baru & kolam mancing @ Sg. Buaya, Rawang

Masa sampai kat kawasan air terjun ni, xramai org... yg ada masa 1-2 keluarga org india.... ye la, masa ni hari kerja bukan hujung minggu... gambar2 ni pun aku amik masa nak balik... masa tgh berendam cemana lak nak amik gambor kan.... dah la pakai 2 piece.... (korang caya ke?) hahaha



xde la tinggi mana pun air terjunnya...
Dah puas jadi badak berendam... kitorg ke Rawang pulak. Mancing puyu kekdahnya.... ada kat umah 5 ekor besor2... sihat lg... org kata elok bela puyu kat umah, katanya utk menghindar drpd anasir2 jahat ke, hantu ke drpd masuk ke umah... wallahualam la kan....

Dan... dgn bangganya... (berlagak neh)... aku dpt. :-

1

2 & 3

4

5 (muka seriau takut ikan menggelupur... hahaha)
5 ekor puyu besor... dgn umpan yg dipasang oleh inchik hubby... nama aku nak pegang cacing?? oohhh tttiiiddaaakkk.... kol 7 gitu... kitorg pun balik ah... letih pun ye... takut antu kolam ngikut pun ye gak.... kekekke

17 November 2012 - Wet World Shah Alam & I-City

peehhh... dah nengok entry ni... sakan jugak rupanya ngabihkan cuti... huhuhu
yg benornya... kitorg plan nak g swimming kat kolam renang awam je... tp sampai2, org tu kata tutup, nanti kol 6pm bukak balik.. abih tu, xkan nak dok melangak je sampai kol 6 kat situ kan. maka inchik hubby pun tukar plan... jom g wet world shah alam... hhmmm... iyo lah...

sampai sana dah kol 5.30pm, wet world tutup kol 6pm.... byr rm20 sorang... hhhmmmm lg... tp dah dek kerana org tu nak sgt main air, ok kan je lah.... hari ni kitorg bwk adik sedara aku sorang... so ada la inchik hubby kawan utk main air... aku xjoin, layan dok tepi je... stengah jam, apa je aku leh buat... nak tukar baju je dah 10 minit... tu pun kalo xramai org kat dlm tmpt tukar baju tu... org pompuan kan.. paham2 je la...



sewa pondok je rm50... ppeehhh... tp refundable la...
yg pakai baju kuning tu adik sedara aku... inchik hubby terlindung belakang pelampung biru tu.... hehe
Masing2 jumpa air.... mcm ikan dah rupanya.... berdesup... jeles plak aku nengok.... takpe2, nanti bila2 boleh dtg & aku pastikan akan datang seawal yg mungkin, tapi pastinya selepas subuh :P

prriiiiitttt... wisel bunyi.... dekat kol 6pm dah... pelampung kena pulangkan kat kaunter.... tp dorg ni xamik pelampung pun... kalo nak, kena byr laen pulak, rm40 kalo xsilap...

pas dorg bersiap, kitorg menghala ke I-City pulak. sini pun aku xpernah sampai lg... asik dgr citer, nengok gambor je selama ni... kali ni, aku sampai betul2.... hehehe... agak awal kitorg sampai, terang lg dlm kol 7pm gitu. 

ni muka takut ke apa ni... tp sengeh.... huhhuhu
haih... ramai pulak sibuk nak bergambar dgn keta labu aku ni :P
aksi poyo aku & syafiq.... huhuhu
cantiknya...... lampu2 kat situ..... :p

nak beli tshirt berlampu kat salah satu kiosk ni... sgt awesome... selai rm50... xpernah jumpa lg kat mana2... :)
pernah naik ni kat genting... mcm nak terbang jantung rasanya... tp yg ni pusingnya x setinggi kat genting tu... :p
yg ni rasa mcm kat bukit tinggi pun ye gak... sama je game nyer...
ok... dah habis kot... tu je dia, percutian seminggu aku... penuh... xyah g jln obersee pun xpe... duit habih gak... sama je... hehehe...

No comments:

Post a Comment