Friday, January 13, 2017

Tips Memilih Perfume Yang Sesuai

Minyak wangi dan colognes adalah aroma lelaki dan wanita gunakan untuk menyerlahkan kecantikan mereka atau menarik pasangan yang berpotensi. Mereka boleh mengangkat mood yang membangkitkan kenangan manis atau hanya sekadar membantu anda mendapatkan bau yang benar-benar bersesuaian. Terdapat beribu-ribu minyak wangi dan colognes yang berbeza di pasaran hari ini. Jadi bagaimana anda hendak memastikan yang bauan itu adalah yang terbaik untuk anda? Terdapat beberapa cara yang berbeza bagaimana anda boleh membuat keputusan untuk memilih aroma yang sempurna yang akan dipadankan dengan gaya dan personaliti anda yang unik.


Setiap minyak wangi atau cologne terdiri daripada "nota." yang berbeza. Nota-nota ini akan menentukan bau keseluruhan wangian itu. Nota ini terdiri daripada tiga lapisan yang berbeza dipanggil asas (base), atas (top), dan nota tengah (middle), dan mereka semua bekerja dalam sinergi untuk mewujudkan bau yang tertentu. Sesetengah minyak wangi sebagai contoh akan dianggap bunga dan mengandungi nota bau yang berbeza seperti mawar atau geranium. Lain-lain mungkin sedikit seperti buah-buahan yang bersifat seperti limau atau epal. Minyak wangi eksotik mengandungi nota yang agak kuat seperti bunga lawang atau kayu manis. Aroma lelaki mempunyai pelbagai nota juga. aroma kasturi mempunyai bau yang lebih berat, nada yang lebih maskulin, sementara yang lain mungkin mempunyai bau seperti pain atau nota berasaskan kulit. Ia memang satu idea yang baik untuk menentukan jenis cologne atau minyak wangi yang anda suka dan kemudian melihat kandungan nota asas sebelum membuat keputusan untuk membeli. Anda boleh mengetahui lebih lanjut mengenai nota yang berbeza digunakan untuk membuat cologne dan minyak wangi untuk mendapatkan idea yang lebih baik yang mana anda fikir akan sesuai dengan citarasa anda.


Wangian terdapat di dalam empat tahap yang berbeza tumpuan. Apabila kepekatan semakin tinggi, harga biasanya akan lebih tinggi juga. Biasanya, colognes atau minyak wangi dengan kepekatan tinggi mempunyai bau yang lebih kuat dan tahan lebih lama. Mereka boleh menjadi agak mahal, tetapi sesetengah orang merasakan harga yang lebih tinggi sememangnya berbaloi. Kepekatan tertinggi hanya dipanggil minyak wangi atau parfum. Tahap ini biasanya akan bertahan sepanjang hari dengan hanya satu sapuan atau semburan dipergelangan tangan atau mata nadi. Tahap yang lebih rendah seterusnya adalah eau de parfum, yang biasanya boleh bertahan kira-kira enam jam hingga lapan jam selepas semburan. Tahap ketiga dipanggil eau de toilette dan biasanya agak berpatutan dan mudah untuk mencari di kedai-kedai. Ia biasanya memerlukan lebih daripada satu semburan sepanjang hari untuk memastikan ia bertahan. Kepekatan wangian keempat dan yang paling rendah adalah eau de cologne, yang hanya berlangsung kira-kira dua jam.


Sebelum anda membuat keputusan untuk membeli mana-mana wangian, anda perlu melakukan beberapa ujian mudah untuk memastikan bahawa ia adalah sesuatu yang anda akan mahu memakai dan anda akan nikmati. Lakukan ujian menghidu untuk botol yang pertama untuk mendapatkan idea utama ia berbau seperti apa. Yang penting, adalah untuk mencuba sedikit wangian pada kulit anda. Ini adalah mengapa kebanyakan bahagian atau kedai kosmetik menawarkan 'tester' untuk pelanggan supaya mereka boleh cuba sesuatu sebelum mereka membelinya. Kulit kita mempunyai kod tersendiri, hormon dan pheromones yang sedikit atau banyak yang boleh mengubah cara wangian itu. Ia adalah idea yang baik untuk menyembur sedikit pada pergelangan tangan anda, tunggu beberapa ketika, dan kemudian bau pada kulit anda. 


Inspired Perfume
PARFUM BY DHIYA

RM45.00
35ml
Long lasting up to 8 hrs ++++
Mesra solat
Mudah dibawa
Kualiti setanding original
Yang penting... BERBALOI dengan harga!!

Adleen
Whatsapp : 017 257 1198



No comments:

Post a Comment