Wednesday, January 4, 2012

Tam Hilang....?????

Kecoh kejap kat umah ptg semlm masa aku baru balik keje.... Daddy ada kat luar umah, mcm tercari2 sumthing... aku sampai depan porch umah je, terus dia bukak pintu keta belah belakang... tanya si Tam ada ikut g keje ke? aaaiiiiikkkkk.... pe kes lak Tam nak ikut aku kan? tp mmg tetiap pagi dia yg melompat masuk keta aku dulu... nak ngikut la tu.... hehehe... Pastu daddy aku kata Tam hilang, dr pagi xnampak, puas cari xjumpa.... zzzuuuuupppppp..... berderau dah darah aku naik kepala... :p alamak... Tam ilang!!!!... terus aku park je keta luar masuk dlm umah.. bukak tudung, tukar tshirt, sms incik popeye dulu apa2 hal... hehehe :D

Dah tu Daddy call kat umah, kata dengar bunyi kucen kat 1 rumah tgh renovate depan surau... si Chochi la yg tunjuk... berlari2 dia sambil mengeow kat daddy aku... terus duduk depan umah tu & tunggu situ. Aku gegas la g kat umah tu, skali pagar sudah kunci daaaa.... cemana ni... aku dengar suara Tam kat dlm umah tu... nak tak nak, aku panjat je pagar umah tu, peduli ah org tgk... hilang keayuan aku jap.... hehehehe... kucen nyer pasal, xde makna nak control ayu bagai... Dah lepas panjat pagar tu, panggil2 punya panggil, nampak Tam kat balcony tingkat atas umah tu, dah mcm penyangak aku serbu masuk... sib baik mmg xde org... workers2 situ sumer dah balik... tp seriau gak a kan... naik tingkat atas, Tam pun mcm dah takut2... terus amik dia kuar dr umah tu.... haiiyyaaaa.... itu baru kucen hilang, belum anak betul lg... panik bai... huhuhu

Tp aku bangga betul dgn Chochi lah.... pandai dia jaga anak. Walaupun anak dia dah lg besar dr dia sendiri... dah mcm kwn2.... hehehe....

Cemana ek, yg org2 buang anak tu? Xde perasaan ke? Apa la gaknya ada dlm kepala dorg tu... kalau ada otak boleh gak la guna akal fikiran utk berfikir, sebelum buat sesuatu tu... ni tak.... mcm sampah dibuatnya budak2 x berdosa tu... eeeeeeeeeee....... sakitnya la hati, rasanya kalau aku jumpa baby yg org buang tu, aku bela je.... sedangkan anak kucen terbiar pun, aku kesian... ada sekor kat umah tu ha... Cumi nama dia, tp kdg2 aku panggil dia Adik, si Tam sayang dia tu.. hehe...


No comments:

Post a Comment