Tuesday, March 20, 2012

Matta Fair 2012

Selama ni aku mmg tak pernah jejak ke Matta Fair. Tapi hari ahad ari tu, baru first time pegi, tu pun dah last minit... senang citer, lg 2 jam nak tutup baru aku & incik popeye sampai... haha.. makanya grab je la mana dan, x sempat dah nak survey2 bagai.

Kitorg pegi naik LRT sbb kat PWTC tu kan payah nak dpt parking kalau ada event kat situ. Ntah dah berapa tahun aku tak naik LRT, rasa mcm jakun pun ada gak... hehehe... incik popeye lg la, x pernah lg naik LRT. Banyak dah bertukar rupanya since Prasarana take over. Mmg byk senangnya sbb xyah beli tiket byk kali kalau terpaksa transit. Memula aku tgk mesin tiket tu aku dah kompius, sbb... route map kat mesin tu tunjuk ke semua destinasi... aku pun ingat sama mcm dulu la, just pilih mana tmpt aku nak pegi tu je.... Kesian incik popeye turun naik train, sampai 3 kali tukar train.... (yg sebenarnya aku lupa cemana nak g ke PWTC tu :D).. Memula naik Putra Lrt dr stesen Gombak ke Dang Wangi, pastu naik Monorel ke Titiwangsa pastu naik Star Lrt pulak ke PWTC... haaaa.. amek ko.... pandai aku kan? kekeke... dah la tu skang xpakai tiket tp dah tukar token (mcm token nak main game tu, kaler biru)... blur kejap, ingatkan mesin tu bagi tukar duit plastik... huhu... nak balik tu tau dah, naik 2 train je... tp still salah beli token, patut beli terus ke stesen Gombak, tp aku beli sampai Masjid Jamek je... addooiiii llaaa.... pe lagi kan, kena la beli token lg sampai ke Gombak... Pengalaman sungguh... :D

Cian incik popeye keletihan... cuti skool semgu langsung x rehat... tambah pulak kena turun naik train... TAPI apa yg penting.... Destinasi honeymoon dah dpt... yeeeaaayyyyy.... ke mana? Ada laaaaaa..... ngeh3...

Entry kali ni takde gambor... nape ntah xterasa nak amik gambor kat Matta Fair ari tu, yg ada gambor token biru tu je dlm BB aku... hehe

No comments:

Post a Comment