Monday, November 4, 2013

Treasure Hunt NPC-FGV Melaka 2013

Mcm biasa baru nak masuk entry tertunggak.... aku rasa mcm 24 jam sehari xcukup utk aku... peehhhh gittuuuu... bz sgt katanya... :p
 
Treasure Hunt NPC-FGV Melaka 2013 berlangsung pada 26 - 27 October 2013.. dan mcm tahun2 lepas aku ikut join skali dibawah tajaan company aku... Kitorg pergi 2 kereta, maknanya 8 org la semua... Aku join ni pun sebab ada 2 org tarik diri last minit... Tanya dulu dengan Inchik Hubby, boleh tak aku pegi sebab 3 hari 2 malam... Hari ke-3 tu patutnya big boss ada meeting dengan CEO NPC, tp cancel last minit jugak... So, balik jugak la hari ahad tu.. Ini kali ke 3 ikut join treasure hunt... Saja suka2 je bukan nak menang sgt pun, pasal dah tau memang xde chance nak menang punya lah... hehehehe... peserta lain lagi ramai yang handal2... Cuma kali ni, aku bernasib baik sebab dapat menang lucky draw... Dapat Electrolux Microwave Oven gitu.... Alhamdulillah... Macam tau2 je skang aku suka masak2... haha... Dah 2 la microwave aku kat umah + 1 oven.. mana nak letak ntah, dapur dah la secoet je besarnya... :D
 
Hari pertama treasure hunt KL - Melaka
 Malam menunggu keputusan & dinner... Mamat kat belakang tu, salah seorang team mate kitorang gak... masing2 tak nak kena interview dgn reporter, last2 dia gak yg kena mengadap... hahaha... Masa ni, 4 org dari kitorang menang lucky draw termasuk la aku... yeeaaaayyyy....
 Hari kedua sebelum balik KL... kitorang merewang cuci mata... baru kol 10am kot, tp panasnya dah macam tengari... huhuhu... xleh tahan... Gambar sorang lelaki & pompuan tengah nyanyi tu kan... aku ada amik video... selesai je dorang nyanyi si lelaki tu tanya aku, "adik amik video ke?" aku kata "ha'ah".. pastu dia kata "hulur2 a sket..." Aku mcm blur jap... tp pastu letak a RM3 kat kotak gitar dia tu... huhuhu... tapi xleh nak komplen apa la, sbb dia pun cari rezeki sampingan dgn cara gitu, yg penting halal... xpe bang, saya halalkan rm3 tu ek.... huhuhu...
 
Balik hari ahad tu sempat singgah ke Makam Hang Tuah, tapi sorang pun xnak masuk, takat tgk dari luar je... lagipun hari dah mula hujan... cujuuukkkk... Last stop di Melaka, g makan kat Portuguese Settlement... lapor... time ni hujan lebat siap angin kuat... habis terbang2 meja segala... huhuhu... Makan kat situ xberapa nak kena dengan tekak kitorang.. tapi belasah je la, dah lapar katanya...


 
On the way balik, kitorang lalu Port Dickson.. sebab da masuk dalam itinery kitorang nak main go kart... hahaha... lepas gian beb... agak ramai hari tu dan cuaca pun xberapa nak elok... mendung & hujan... kebetulan ada 1 group buat tournament go kart kat situ, terpaksa la kitorg tunggu kejap... Kat sini macam2 ada selain go kart ada jugak ATV, archery & shooting paint ball... aku nak try shooting paint ball tu, tp aku ni lemah semangat dengar bunyi meletup2 ni... huhuhu...  so aku main go kart je la... main dalam hujan tu, tp xla lebat... tp lencun gak la seluar jeans & baju... pulak tu helmet xde visor... harus macam org baru lepas cuci muka basahnya... hahahha... tapi takpe, yang penting kitorang enjoy...
 
ooo yaa... kalo korang nak main go kart kat sini, boleh call Abang Mat kat 019-3808529... Abg ni best, sporting... korang nak buat family day ke, outing ngan kawan2 ke... dia boleh arrange & bg reasonable price... korang sure puas hati lah... :D Lokasi tepat tempat ni aku xberapa tau sgt, tapinya kalo dari Port Dickson, tempat ni selepas Ancasa Resort Apartment, belah kanan... tak jauh, dekat je... so jgn laju2 takut terlepas k...

No comments:

Post a Comment