Wednesday, June 4, 2014

WANGSA GRILL by CHEF ZUBIR

Next review makan-makan.. kita pegi ke Wangsa Grill by Chef Zubir di Wangsa Melawati.

Agak excited jugak bila Inchik Hubby bawak makan kat sini. Ye la kan, nak merasa hasil air tangan Chef terkenal :)

Macam biasalah, kitorang pegi makan lepas Inchik Hubby amik aku balik keje. Deco kat dalam biasa2 je.. tapi menarik jugak la.. siap ada world clock lagi.. Ok, sementara korang tunggu makanan sampai, kunyah2 la dulu titbits tu ye sambil borak2 sambil mata melilau mencari kat mana toilet.. Nampak tak sorang lelaki kat gambar bwh tu, haaaa.. kat belakang dia tu lah toilet... :p


Starter: Atas: Ox Tail Soup. Kiri: Seafood Salad (lupa nama) Kanan: titbits
Ox Tail Soup tu Inchik Hubby kata rasa pelik, tapi sedap... sebab bila hirup je terasa macam tomyam tapi bukan tomyam pastu bila dah hujung2 rasa tu, baru terasa supnya... Memang berbintang2 la Inchik Hubby bagi.. haha... Yang bestnya, korang tanya la apa saja ingredients yang terkandung dalam setiap menu, InsyaAllah waiter yang serve korang tu akan dapat jawab. Detail ok... aku tabik.

Dessert Chocolate Lava & Vanilla Ice Cream
Aku teruja bila nampak perkataan Chocolate Lave. Jadi, aku pun order untuk pencuci mulut. Tapi... hhhmmmm... takde pun lavanya... terlebih masak kot. Dah jadi cupcake biasa je. Terer lagi aku buat ari tu... meleleh lavanya... huhuhu.. ok, a bit kecewa disitu. Yang temptingnya bila dihidangkan dalam pinggan yang besar gabak tapi isinya secoet gitu... comey je... haha

Juice Jambu untuk aku & Vanilla Milkshake untuk Inchik Hubby
Boleh ulang lagi ke sini nanti. Korang pun kena cuba jugak la kalo nak tau sedap ke tak sedap.. tapi memang aku rekomen. Cer try ox tail soup tu... :)

No comments:

Post a Comment