Friday, February 11, 2011

Anak bongsu

hhmmmm..... apa ada dengan anak bongsu?

Manja? Beruntung? Spoil? Malang? Rugi? Bangga? X suka? Benci? Ngada2? Just name it....
X sumer yg jd anak manja ni beruntung & manja & mengada2.... lebih2 lg kalo yg BONGSU & TUNGGAL....

Aku? Yup... aku anak bongsu... & d only dotter... atas2 aku sumer abg & pd aku, dorang sgt beruntung... sbb?? Mkn, pakai sumer still ditanggung org tua aku, especially mak aku.... kesian katanya. ooo... pppllllssssss..... dorang tu jantan, berupaya bukan oku!!!! xde duit? pinjam kat mak bapak, nak beli laptop? pinjam lg.... byr? ikut suka... ada duit, byr... xde kalu, pospon dulu... sampai kiamat pun x setel.... anak nak skolah? atuk & nenek belikan sumer, dr baju skolah kebangsaan ke skolah agama... buku, beg, kasut.... complete.... untungnyer la mak bapak budak tu.... :(... tp kesiannya la kat atuk nenek dia... anak2 da tua, tp alih2 kena tanggung cucu pulak??? hhhmmmm.... KESIAN punyer psl kan....

Aku? Bukan nak bangga diri.... but i am very proud of myself.... sumer sendiri tanggung. Nak tukar hp baru? Done... Nak beli laptop sendiri? Done.... Astro kat umah? Aku byr sorang, tp org yg plg jarang dpt tengok.... Broadband? aku sendiri jugak... Pospaid Line? sumer nama aku, tp abg & akak ipar aku yg guna.... line kena bar? aku kena byrkan dulu.... Keta? Nama aku blacklisted gara2 abg aku, tp sib baik bole guna nama bapak aku... monthly? never fail... Shopping? Anytime... Broke? x pernah pun mintak kat mak bapak... diam2 sendiri sudah. Kalau mintak pun kena bebel.... baik xyah... saving? alhamdulillah, ada la jugak, walaupun x byk...

My social life? kalo nak ikutkan almost 0... sbb??? Nak kuar, boleh... tp hp berdering, selagi xsampai rumah. sebok suruh balik cepat.... balik lambat sket, lg la kan... mcm xpernah balik umah kena bebel.... nak kuar mlm? JGN HARAP!!!... so kengkawanku yg dikasihi... korang jgn mimpi la nak ajak aku kuar mlm, mmg byk alasan aku bg nti... tp paham2 je lah.... huhuhu
Sesekali dpt gak la kuar, tp tahan je la telinga.... sib baik la aku ni bukan yg jenis kurang ajar, tp ada masa tu mmg temper jugak la kan.... korang bole tahan ke kalo mcm ni?

Nak kata aku ni muda lg, nti org kata aku perasan lak.... deeeyyyy... aku dah dekat umur 40 hookkeeeyyyyyy!!!!! face it!!!.... do i deserve to be treated like this? malu kan????

yup.... aku ngaku aku malu... :(

walaupun alasan org tua aku... takot apa2 jd kat aku bila aku kat luar nti.... skang mcm2 hal berlaku. manusia semakin kejam... yup... aku setuju tu. walau cemana pun jaga diri, beringat, berhati2.... tp kalo bende dah nak jd... xyah tunggu kat luar.... kat dlm rumah pun bole kena jugak... tawakal aje lah...

haaaiiihhh... sumtimes i preferred to be alone... be far away from home... i really need space 4 myself... but are they aware of that? dorang sedar ke tak? tak kot....

so... moral of the story.... AKU TAK BANGGA LANGSUNG JD ANAK BONGSU.... AKU TAK BANGGA LANGSUNG JD ANAK & ADIK PEREMPUAN TUNGGAL DLM FAMILY.... & I am so independent.... & people out there.... please... bila dengar sumbody tu anak bongsu, jgn terus label mereka sbg anak manja.... x semua okay!!!! & aku paling meluat bila org label aku mcm tu..... rasa mcm nak sepak je.... :p

2 comments:

  1. betuui...betui... me anak bongsu gak... tapi buat hal snd.... hal2 rumah... tang bega2... tang usik....tang angkat...aku gak ler... kadang2... aku jer nak manja2 dgn kawan2 yg dtg bertandang umah aku snd... sbb tu aku duk luar... tak mo duk dgn mak/abah.. walaupun dlm seminggu..aku duk umah sendiri tu 4 ari je... janji aku ada tpt nak lari bila aku tensen.... tapi ada org tak phm itu sumer... kena bebel sbb tak mo duk dgn parents...

    ReplyDelete
  2. niat nak dok luar mmg ada haya... tp nak buat tu, xkesampaian... ntah la... :(

    ReplyDelete