Thursday, January 17, 2013

KWSP

Semlm ada 'Kempen Bergerak KWSP' kat opis aku. Dorg xde la bg ceramah ke watever, cuma dtg untuk buatkan i-Akaun & daftar Penama untuk staff. Aku dah buat awal2 i-Akaun tu, so xde la aku buat semlm. Cuma daftarkan Penama utk akaun KWSP aku. Aku letak nama mami & daddy aku la kan, nak letak nama anak... anak xde lg, nak letak nama anak kucen aku xpatut lak rasanya.... hehehehe.... nak letak nama Inchik Hubby, ramai yg xberapa menggalakkan... hhmmmm...



Ms. Yap tgh register utk buat i-Akaun

Syida dlm proses mendaftar Penama
Apa kemudahan i-Akaun ni? Korg dah buat? Cer baca kat sini.... since aku dah buat, mmg senang la kan. Xyah nak ke opis/cawangan kwsp utk check/print penyata... semuanya korg boleh dpt dr i-Akaun tu. Tp sebelum tu, korg kena la g register kat id/password kat kwsp dulu, baru bole activatekan akaun tu... Aku buat kat Aeon AU2 ari tu, ada kiosk Easy RHB kat situ. Senang je.

1 soalan je aku tanya kat pegawai kwsp tu berkenaan pengeluaran utk kesihatan. Pengeluaran adalah melalui Akaun 2 & bukan terhad utk diri-sendiri je ttp termasuk juga utk keluarga terdekat dgn kita mcm suami, anak2, ibubapa, ibubapa mertua & adik-beradik...  Nak tau senarai penyakit yg melayakkan utk buat pengeluaran, klik kat link tu. (peehh... rajinnya la bg link, nampak no tgh free... kekekeke)... Dan dgn syarat korg kena lampirkan laporan doktor & bil hospital.

Nak tau lg.... g kat website KWSP ek.... :p

No comments:

Post a Comment