Friday, February 15, 2013

Berendam2 di Hari Raya Cina...

Cuti CNY baru ni aku tak kemana sgt pun... cuma kuar kejap2 g beli brg utk BYTE baby gebu aku... sejak ELL & TOM mati, tgl BYTE je la sekor penglipurlara kat umah. Tengok dulu keadaan dia mcm mana, happy ke x dia, sihat ke x... rasanya dah masuk 2 mgu dia kat umah, so far so good... Insyaallah.

K, ni nak citer psl berendam2 di hari raya... :P kemana lg kalo bukan ke kemensah. Tempat paling dekat dgn umah aku utk berpiknik & membasah2kan badan. Jadinya, setelah 2,3,4,5,6 kali (ye ke...? hehehe) inchik hubby ajak g mandi-manda, aku pun ok la... jooommm... siap kemas umah, cuci & sidai kain, siapkan mkn minum si BYTE... kitorg pun gerak la. Aku ingatkan nak g mandi kolam kat tempat mula2 kitorg pegi tengok dulu, rupanya tempat ni kat bwh je, sebelum tempat yg aku kata tu. Apa nama aku xtau... xde plak nampak signboard ke apa kat situ... Inchik hubby tau tempat ni pun sbb dia ikut kwn dia berbbq xlama ari tu... Agak ok jugak la tempat ni, terlindung & privasi. Bayaran ikut suka la kot, sbb inchik hubby kata bg je la kat pakcik tu rm20, dah alang2 berjam2 gak kitorg berkubang dlm kolam tu.... huhuhu...

Yg ijau kat jambtan tu ialah gelongsor... berdebusshhh terus masuk sungai :D
Kiri sungai... kanan kolam... siap ada pelampung skali... xyah bawak dah...
Kat atas tu ada meja utk makan2.. (view dr pondok tepi kolam)

Masa kitorg sampai tu ada 2 family yg da ada situ... so kitorg pun lepak2 dulu kat pondok tepi kolam sambil mkn Prosperity Burger McD & kuaci (da mcm hamster)... 

 
Sekeluarga India yg 'meriah' ...
Aksi persediaan utk terjun tiruk.... kekekee :p
Lama gak la aku berendam kat kolam tu, rasa mcm xnak kuar je... best la pulak. Dalam pukul 7pm gitu, kitorg pun gerak balik.  Nantilah senang2... nak dtg lg... nak berendam sampai kecut. Air kolam ni bukan air berklorin ye adik2.... punca air kolam mmg dr sungai 100%, jadinya xperlu risau kalo rambut kesat ke, berbau ke.... aku balik umah mmg tak mandi dah, cuma jirus2 manja gitu... hhehe...

Cian kamben lapor.... sampai berdiri2 nak mkn daun... tomeeeyyy.... hehehe

No comments:

Post a Comment