Wednesday, May 29, 2013

Cuti-cuti Singapore

Entry terkemudian, biasa la kan... kitorg pegi Singapore hari tu 24/5 - 26/5/2013, masa cuti wesak... Dah lama xpegi holiday... tetiba dpt lak ajakan ke Singapore... peeehhhh... apa lagi kan? Lagi2 bila disponsor sepenuhnya.... rezeki beb, xkan nak tolak, lagipun hadiah advance 1st anniversary katanya... hehehehe... terima kasih byk2 beb... susah2 je ko banjer kitorg... :D

BFF aku, Fizza... katanya sebelum dia pegi umrah, nak jumpa dulu dgn BFF kitorg kat Singapore, Rozzie. Tu niat dia yg utama la sebenarnya. Memandangkan dia bz dgn keje, segala arrangement nak ke Singapore tu terpaksa la aku yg uruskan, dari transport, hotel segala... Berpandukan pada bajet yg si Fizza bagi tu, pandai2 aku la nak buat mcm mana. Masa tgh dok chatting dgn kwn aku Rozzie, sambil google2 hotel kat sana, tetiba aku dpt plak email dr travel agent, pasal MySuperdeal USS Singapore... Serta-merta lah mata aku berbintang2 gitu kan.. hehehee... & secepat kilat aku btau Fizza... senang je dia jawab, "aku ok je, ko buat la apa patut"... boley? Dah dpt green light gitu, aku pun email la kat travel agent tu... mintak quotation la, booking form la bagai2...

2-3 ari gak la aku membengapkan kepala buat arrangement utk holiday tiba2 ni, dah la nak arrange flight utk bos aku lg... rasa dah macam ticketing counter la plak... haha...

Tanya dgn Inchik Hubby, kita nak pegi mcm mana? Nak naik bas ke... flight ke... ketapi ke... drive ke... Pastu dia kata, kita drive je sampai Singapore, sbb dia nak merasa mcm mana drive kat tempat org... nti lain kali nak pegi lagi, senang dah tau jalan sana... ooooo.... gitu ek, ok...  So, transport dah setel, aku buat bajet duit minyak & tol berapa... Hotel pun dah setel, stay kat Hotel81 Tristar, Onan Road. Tiket USS pun da setel... nti redeem kat kaunter nak masuk USS. Yeeaahhh... da boleh start packing kain baju... share je 1 luggage senang, xyah bawak byk beg... bukan pegi lama pun, 3 hari 2 mlm je :p

K, dah setel sumer... tiba hari keberangkatan kami menuju ke Singapore esoknya... Cerita seterusnya... later aku update... hehehee

No comments:

Post a Comment