Wednesday, May 21, 2014

SUKHUMVIT GARDEN & CENDOL BAKAR

Lepas pada tak berapa nak puashati makan kat Rahman Palace, esoknya kitorang ke Sukhumvit Garden....mmuuaahahahaha... semata-mata kan... Dan, nasib baik makanan kat sini sedap... SEDAP... Inchik Hubby kata dia bagi 5 bintang.... :D

Sukhumvit Garden klik je link tu... semua info ada... hehe
Kitorang sampai dalam 5.30pm gitu. Ye la, lepas Inchik Hubby amik aku balik keje, terus je drive ke sini. Memang belum ada customer pun lagi. Staff-staff Sukhumvit pun tengah makan sebelum mula kerja. 


Hujan pulak petang tu, takde la dapat nak berposing-posing kat basikal putih tu ha... hehe... Cantik jugak deco tempat ni. Agak jakun aku kejap, pasal baru 1st time sampai, tapi lepas ni akan diulangi lagi sebab mencapai standard piawaian tempat makan pilihan Inchik Hubby selaku tukang belanja... haha... saya cuma bagi cadangan je :P

Lepas ni, kena cari tempat lain pulak... cer korang bagi suggestion boley? Ingat nak try kat Intai-intai, tapi baca review customer agak macam tak berapa gitu... neeexxttttt????



atas: kerabu mangga. bawah: somtam
atas: nasi goreng krapraw. bawah: nasi goreng nenas
atas: ikan siakap masak stim lemon. bawah: apanamalupa :p tapi isinya ayam masak ala2 gulai kering
Ok, overall memang rasa masakan kat sini sedap & mantap. Cuma yang berbungkus tu tak larat nak makan, sebab dah kenyang sangat. Nasi goreng tu nampak je sikit (pada aku la). Dan satu lg pesanan aku... pastikan lepas korang order, mintak waiter tu ulang balik apa yang korang order tadi k...

Waiter: nak order apa bang?
Inchik Hubby: ok, makan nak try nasi goreng kapraw, nasi goreng nenas... blablablabla
Waiter : ok, minum?
Inchik Hubby: bagi saya Orange + Nenas & honey lemon panas.
Waiter: ok bang... (nak blah dah)
Inchik Hubby: Nanti jap... taknak ulang balik ke, apa saya order tadi?
Waiter: oooo... ok2... makan blablabla... minum honey lemon & tembikai
Kitorang: ??? Bila masa plak order air tembikai?
Inhik Hubby: Orange + Nenas bang... bukan tembikai
Waiter: ooo... salah2... ok2... Orange + Nenas... blah ke dapur
Inchik Hubby: hahahahahaha.... cer try bagi teka-teki kat fb...Orange + Nenas = jadi apa? hehehehe :p

Kisahnya... hehehe

ha... sebelum sampai ke Sukhumvit Garden, korang akan nampak gerai cendol bakar ni. Masuk je simpang ke Sukhumvit Garden, dah nampak belah kanan gerai ni. Inchik Hubby terus berenti, nak try cendol bakar durian. Aku tak makan cendol... alahan... tolong jangan paksa... hehehe.. rojak pun ada jual, aku cuba zoom poster rojak tapi tak berapa nampak tulisannya... maka takde lah ku tepekkan disini... :)

nampak menggoda tak cendol bakar durian tu? :D


Wokay... done bab Sukhumvit Garden & Cendol Bakar... Lepas ni ke mana pulak kitorang pegi JJCM... tungggguuuuuuu... 

No comments:

Post a Comment