Monday, July 22, 2019

BOSS IS LEAVING

12 tahun aku bekerja di bawah boss yang sorang ni. 12 tahun bertahan dengan dia :D
Kenapa? Sebab dia seorang yang sangat bertolak-ansur, tak fussy, tak suka marah-marah. Kalau buat salah pun, dia setakat tegur je (tapi menusuk ke kalbu ayatnya... hehehe), tapi sebab dah salah sendiri, redho je lah.

Dia tak pernah meninggi suara, tak pernah sekali pun. Makin slow suaranya ada lah, macam ada diamond dalam mulut. Masa baru-baru kerja, takut nak mintak dia ulang apa yang dia cakap.. tapi bila dah lama-lama... selamba je tanya "sorry boss, again" :p 
Terus dia clear throat dulu.. eheemm eheemmm... baru cakap semula.. hahahaha.. 
hadoi la boss :D

Boss, Accounts, Audit & Corporate Service Department staff
Hujung bulan 6, 2018... hari akhir Boss dengan kami. Sedih? Tak tahu nak cakap macam mana. Walaupun aku dah tau setahun sebelumnya, bila Boss kata nak retire. Banyak cerita & sebab-sebab kenapa dia amik keputusan untuk undur diri & tak renew kontrak lagi. Siap dia risau apa akan jadi pada aku bila dia takde nanti dan apa yang dia risaukan tu makin ketara sekarang ni.. :( Well people, its office politics, what do you expect? :)

Ingat lagi masa dia panggil aku, nak bagitahu dia dah nak pencen. Dah dapat agak dia nak cakap pasal tu, pasal aku dah dengar rumours sebelum tu lagi. Tapi bila dah dengar dari mulut dia sendiri, so confirmed lah. Dengan tak malunya menitik jugak airmata aku depan dia. Puas aku pujuk, tak bagi dia pergi. :(


Aku, Boss & Driver Boss :D
Terima kasih Boss untuk segala teguran, tunjuk ajar dan nasihat. Sentiasa bagi support dan menyokong idea yang dikongsi. Dah setahun berlalu, takde sapa pun yang ganti tempat dia, hence jawatan dia pun dah takde... Berhad company with no CFO?? kelakar tak?

Aku? hhmmmm...

No comments:

Post a Comment