Wednesday, July 24, 2019

GUNUNG DATUK

GUNUNG DATUK
23 Mac 2019

Seterusnya.. ke Gunung Datuk, Rembau, Negeri Sembilan.

Dengarnya lebih mencanak, takde diskaun2 bak kata hikers. Aku dengar macam tu, terus la menggoogle dengan lajunya.. nak gak tau macam mana rupa mencanaknya Gunung Datuk ni.

...... aannnddd yup... mencanak enuff for me.... huhuhu. Mula la dalam kepala pikir macam2, boleh ke lepas ni? Angsi pun aku fail, inikan pulak Datuk :p

Tapi gigihkan jugaklah. 



Surprisingly, aku tak seletih daki Gunung Angsi. Mungkin sebab masa ni aku sihat kot. Tapi abis jugak la 100 Plus sebotol. Bila nak turun, dah takde air minum!! hahaha... padan muka aku :p

Pantang dipanggil nama, terus posing... :D

Almost there...
Photographer tetap aku... hahahaha
Masa dah sampai peak... banyak betul lebah hutan. Seriau gak kot kena sengat. Tu yang sampai aku cover kepala dengan towel kecik. Rupanya, masa tu ialah musim pokok hutan berbunga.
Panas terik dah sampai peak Gunung Datuk


Aku gayat bila kat peak ni, tak berani nak berdiri... gigil lutut weehhh... hahaha. Tapi viewnya memang spectacular!! awesome!!! 

BERJAYA!!!

Nak turun takde gambar... sebab masing2 dah berlari turun, pro katanya... huhuhu.. tinggallah aku & tiga empat orang lagi jalan slow2.. tapi lama2 aku jalan sorang rupanya. Aku tercepat ke.. ada jugak berenti & cuba tunggu yang lain. Tapi macam lambat sangat, tak nampak2. Aku teruskan jugaklah sampai ke entrance mula tadi.

Dalam hati non-stop baca ayat kursi. Seram tetap seram bila lalu kat certain area, memang pandang bawah je la, tak berani pandang kiri kanan.. hehehe

Akhirnya,

Tu diiiaaaa...

Nak turun lagi mencabar minda & kaki. Ada masa aku tak larat nak melangkah, terus slide je kat batu2 yang besar. Nasib baik tak koyak seluar :D

Kemana pendakian seterusnya?

No comments:

Post a Comment