Thursday, April 12, 2012

Cerita Hari Cuti

Semalam kan cuti umum... Hari Pertabalan Duli Yang Maha Mulia Yang Dipertuan Agong ke - XIV, Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah (Sultan Kedah). Ini kali yg kedua Seri Paduka menjadi Agong pada usia 80 thn... Aku  tgk gak sket kat tv masa upacara pertabalan ni. Kesian pulak tengok Tuanku, menggigil2 nak berjalan. Masa nak letak Al-Quran tu pun, terketar2... masa nak cium keris tu pun, tersenget2 letak keris kat mulut... huhuu.... rasa cam nak gelak pun ada.. :P Nampak benor keuzurannya... Aku tengok part tu je la kan, xde sampai habis, byk lg keje umah aku nak buat... hehe...

Dah tu, tengari sket kecoh plak pasal gempa bumi kat Aceh.. boleh tahan gak kuatnya, 8.9 skala Ritchter.. Dlam FB... twitter... bbm... penuh dgn update psl gempa. Aku kat umah tak plak terasa apa. Mungkn ada, tapi xperasan kot, sbb xkuat.. Yang terasa kuat di bahagian utara la, Penang & Kedah nun... Kat KL pun ada juga, bakal Pak Mertua abg aku kata.. dia yg dok condo kat Damansara tu pun kelam-kabut berlari turun, sampai tak sedar dia cuma pakai baju & kain pelikat x semenggah... hehehe... (sib baik pakai gak kain :P)

Petangnya, bakal Pak Mertua abg edi aku dtg umah, utk kompomkan tarikh kawen... Dia kata xkesah bila2... dia tau on je, sumer terserah pada org tua aku, dia cuma hulur je berapa belanja nak guna... Sekali mami aku terus amik kalendar kuda (hahaha)... terus set 28hb April 2012.... ppeeehhhh, 2 minggu lg tu. Hamek koooo.... nak cepat sgt. Abg Edi apa pun xbuat lg, test HIV belum, kursus kawen belum, baju nikah takdak. Tapi dorg xde nak bersanding2 bagai, dedua bakal laki-bini xnak bersanding, cukup buat kenduri doa selamat je. Lagipun bukannya apa, nak buat cepat tu sbb bakal besan org tua aku ni sakit. Umur x panjang dah... anytime je boleh go... so sebelum apa2, dia nak cari org yg boleh jaga anak dia, jaga dia bila nazak sok... yg penting boleh dipercayai utk jaga bisnes dia... hhhmmmm.... Ni pun dah berapa lama pospon, sejak dr awal tahun lg, tp sbb dia sakit terlantar... tu yg senyap skejap. 2 minggu la baaaiiiii!!! aku plak yg stress... hahahaha... 

Malamnyer aku pengsan... sbb dari pagi dok terbersin2, mcm biasalah kan, xleh la silap sket... hingus meleleh2 xyah citer a, kalau idung ni leh cabut, mmg aku dah letak tepi.... Pas maghrib, aku mkn panadol utk fever.... masuk bilik, off lappy... zzzzzzzzzzzzz

Pagi ni, bgn rasa mcm nak demam pun ada, rasa mcm nak kena migraine pun ada.... ni mata belah kiri sakit ni.... tp ku tahan jebat :P Pegi gak a kije..... hopefully boleh tahan sampai petang....
k lah... adiossss....

P/s: Bakal akak ipar aku jauh lg muda dari aku tau.... nak pgl apa ek? kakak ke nama je? huhuhuhu

No comments:

Post a Comment