Monday, April 30, 2012

NPC-Celcom Treasure Hunt 2012

Lamanya x hapdet blog ek.... citer dah mcm2 outstanding sampai terlupa... haha...

Tp citer ni antara yg paling best...

Since company aku keje ni, bg sponsor utk NPC-Celcom Treasure Hunt 2012... apa lg kan, dpt la masuk 2 bijik keta (8 org). 1st time aku join treasure hunt ni masa kat opis  lama dulu, masa tu destinasinyer ke Lumut je & stay kat Swiss Garden Resort & Spa. Tapi kali ni ke Lumut jugak, tp stay kat Pangkor Island Beach Resort. Cantiknyer pulau ni... masyaallah.... walaupun aku dah pernah ke Pulau Pangkor 2-3 kali... tp kali ni mmg betulnyer jatuh cinta.

Kami pergi berlapan, 4 lelaki (fauzi, nizamuddin, eddie & ary) & 4 perempuan (aku, Kak Maria, Huda (Odah) & Hasni). Bermula seawal jam 5.20am, Fauzi dah amik aku kat umah.... Dah mcm nak bangun sahur, kol 4 aku dah jaga... hehe... sampai opis, mmg dah kitorg agak la kan... sorg pun xnampak byg lg :p... Pastu dlm stengah jam, ada la sorg2 sampai.... bermulalah sessi menampal sticker kat keta...



Yang pompuan2, seperti biasa bila ada kamera... begini la jadinyer...
Dah sessi tampal-menampal sticker & sessi berposing, kitorg bergerak terus ke Menara Celcom. Register kumpulan, amik device 'mediapad' utk digunakan semasa treasure hunt nanti & sarapan.



ni la Mediapad nyer... melambak gambar kitorg kat dlm ni, jenuh la org2 celcom nengok pas tu.... kekekeke








masa ni tgh register, abg aku kata muka aku masuk berita kat tv3 2 kali.... rugi woooo, aku xdpt tgk... huhuh...
Kak Mai & Odah... sempat lg posing....huhuhu pompuan :p

Dah nak gerak ni, tgu turn kat parking basement....
Dalam perjalanan xde nak amik pic sgt, kalau ada pun tu ha kat dlm mediapad, amik pic mcm mediapad tu kitorg yg punya... hehehe... Aku, Hasni, Fauzi & Nizamuddin dlm 1 kereta, yg lain kat keta 1 lg... 

Berkerumun la masing2 kat tempat ni mencari jawapan... 

Berakhir disini Part 1 Treasure Hunt... rehat jap & makan sebelum memulakan Part 2 menghala ke Lumut
Sampai kat Gua Tempurung ni... pecah rekod aku berlari setelah sekian lama... huhuhu.... mengah bai.... hahaha....  Lepas makan, kami meneruskan Part 2 hingga ke Lumut & menyerahkan kembali Mediapad & nyaris2 terserahkan sekali wallet aku.... kekekeke

Dah sampai ke tempat letak kereta berdekatan Jeti Lumut...
Dan.... sessi bergambar lg...

Yg lelaki juga..... haha
Dan seterusnya hingga sampai ke Pangkor Island Beach Resort :D
Ni apa keje daaa....



Akhirnya sampai kami disini... seperti biasa, sessi merakamkan kenangan :P
Sementara menunggu shuttle utk ke Resort... anak sapa la yg bergayut tu... haiiyyooo.... :P
Check-in time... kita minum dulu...
Makan malam sambil menunggu keputusan pemenang & jawapan treasure hunt siang tu... sampai kol 12am lebih xsudah lg, aku dah tersengguk2 tahan ngantuk... :P
Tetamu kehormat... Dato' Sri Diraja Dr. Zambry Kadir... tangannya lembut yg amat bila bersalam, tp tak ku sangka gelapnya juga menawan... kuikuikuikui...
Sessi posing lg... alahai pompuaannnn.... ni masa sarapan sebelum check out
Cantik kan... sangat2.... 
Tu dia kak mai melompat sakan... yg lelaki 2 org tu dah mcm burung flamingo.... hahahaha
sekali lg posing atas feri otw menuju pulang ke Jeti Lumut... :D
ok.. last post sebelum gerak balik ke KL... singgah mkn sate kat restoran jejantas sg. buluh... hoh, aku tersorok :p
okeh... tu la dia citer bergambar untuk n3 kali ni ye anak2... semoga terhibur & selamat beramal.... eh... :p



No comments:

Post a Comment