Tuesday, September 24, 2013

Anai-anai

Aku paling seriau kalau berkaitan dgn anai-anai ni... Nampak je kecik secoet, tapi impactnya... uuuhhhaaaiiiiii.... kalo x dicegah cepat mmg bahana la jawabnya... tetiba aku cerita pasal anai-anai plak ek.. sebab per? sebab hari tu dlm 1-2 bulan lepas, bilik tido aku ada anai-anai... ntah dr mana datang pun aku xtau... tau2 lantai parquette bilik aku da berlubang je... pastu nampak semut putih2 merayap kat bwh lapisan kayu lantai tu... haiiyyoooo.... xboleh jadi ni... esok tu terus aku g beli racun anai-anai kat kedai hardware. Ingat nak cari yg mcm umpan tu, tp kedai tu xde plak, dorang cuma ada yg racun cecair tu je... aku cakap yg tu bau busuk, aku taknak... mati2 budak kedai tu kata xde bau... nak tak nak aku pun beli la jugak... baru bukak tutup botol racun tu pun aku dah pening... mcm tu ko kata xberbau ye budak??? Dah campur ngan air sumer, aku mulakan tugas meng'spray' tempat2 rayapan si anai2 bertuah tu.... peeehhhhh.... berpinau mata aku, tangkap ke kepala baunya.... dlm seminggu gak la aku monitor hasilnya... Nampak mcm da kurang, mcm la kan... sbb tmpt yg aku spray tu dah takde kesan anai2 lg... so lega jugak la rasanya walaupun aku tau xsemudah tu anai2 nak menghilangkan diri... tapi baru2 ni, aku dpt detect kehadiran si anai2 gerombolan yg baru... terus aku google cari umpan anai2... jumpa ada org jual, 1 tiub rm20... terus aku order 2 tiub... sementara tu aku spray jugak dgn racun anai2 busuk tu, on kipas bilik sbb xnak bg bilik tu berbau busuk sgt kan...
 
Esok tu terus sampai, umpan anai2 tu... alhamdulillah...

Main order je, rupanya kat Terengganu... huhuhu... tq tuan kedai :)
 Balik umah, aku perabih 1 tiub dulu... 1 lg simpan.... kita try test cuba yg ni pulak... Masuk ari ni dah 4-5 hari gak la... mcm xluak je umpan anai2 tu, ntah2 dah xde kot anai2 pasal aku da spray sebelum tu... hhmmm....

Aku tanya2 gak dgn kwn2 aku... kot dorg ada kenal sesapa yg amik upah bunuh anai2... Mmg ada la sorang btau... tp dia amik dlm rm750 kalo umah apartment, mula2 dia dtg check dulu, yg tu free je... nanti kalo kompom kena buat kerja baru dia caj... tp kan sbb dek kenal kwn2, dia pun bg la harga kwn2 jugak... ada la diskaun sket... hehe... tp walaupun diskaun, aku kena bajet2 gak tu :p Takpe lah, aku cuba cara mudah & murah mcm ni dulu... kalo xberkesan, baru aku upah org la kot.
 

2 comments:

  1. Syarikat kami Pakar dalam Menyediakan Perkhidmatan Kawalan Serangga Makhluk Perosak Seperti:-

    #Anai - Anai
    #Lipas 
    #Tikus
    #Semut
    #kelawar
    +syarikat yang berpengalaman dan di percayai.
    +mempunyai lesen yang di iktiraf lembaga racun.
    +syarikat mempunyai 2 cawangan.
    +harga berpatutan & boleh runding.
    +kerja yang berkualiti/kemas/puas hati terbaik.
    +jaminan lebih lama dan diberikan sijil jaminan.
    *percuma khidmat nasihat serta sebut harga.

    :-# sedia berhidmat di Kuala Terengganu,Dungun,Paka,Hulu Terengganu,Jerteh,Besut,dll
    #(Kelantan)Bachok,Kota Bharu,dll.

    Berminat 
    Hubungi Saya Segera
    call/sms/whatsapp 011-33437813

    ReplyDelete
  2. Syarikat kami Pakar dalam Menyediakan Perkhidmatan Kawalan Serangga Makhluk Perosak Seperti:-

    #Anai - Anai
    #Lipas 
    #Tikus
    #Semut
    #kelawar
    +syarikat yang berpengalaman dan di percayai.
    +mempunyai lesen yang di iktiraf lembaga racun.
    +syarikat mempunyai 2 cawangan.
    +harga berpatutan & boleh runding.
    +kerja yang berkualiti/kemas/puas hati terbaik.
    +jaminan lebih lama dan diberikan sijil jaminan.
    *percuma khidmat nasihat serta sebut harga.

    :-# sedia berhidmat di Kuala Terengganu,Dungun,Paka,Hulu Terengganu,Jerteh,Besut,dll
    #(Kelantan)Bachok,Kota Bharu,dll.

    Berminat 
    Hubungi Saya Segera
    call/sms/whatsapp 011-33437813

    ReplyDelete