Saturday, August 27, 2016

Feminine Wash JSD & Bahaya Keputihan

Ompompuan ni memang takkan boleh lari dari masalah KEPUTIHAN.... kan? Biasanya seawal usia remaja dah ada dah, cuma sama ada teruk ngan tak je. Tapi biasanya yg teruk kena keputihan tu yg jenis suka pakai seluar dalam lembab. Kadang2 bila pergi buang air, tak lap dulu dengan tisu, terus pakai je seluar dalam atau org yg jenis kuat berpeluh, kena pulak pakai seluar dalam yg ketat & jenis yang tak serap peluh... Tu belum lagi ompompuan yg mengandung. Sebab masa mengandung ni hormon jadi tak menentu. 


Kalau dulu2, zaman mak2 kita... dorang cuci dengan air daun kaduk. Itu cara tradisionalnya lah. Aku ingat lagi, masa ada masalah keputihan ni. Masa tu baru2 kerja. Tak tau la mana salahnya, ntah kan dari pemakanan ke, kebersihan ke.. aku ada keputihan yg agak teruk jugak. Gatal.. merenyam... hanyir... adooiiiii aku sendiri tak leh tahan. Sebab dah keje kan, so aku pun belilah feminine wash. Lepas satu... satu jenis aku cuba. Ada yg baru guna 2-3 kali, dah ok tapi lain pulak masalahnya. Last2 ngadu jugak kat mami aku... Kebetulan belakang rumah ada daun kaduk subur menjalar... mami aku amik, ramas2 dalam air, pastu suruh aku pegi cuci. tiap2 kali mandi mesti cuci ngan air daun kaduk tu. Lega la jugak akhirnya. Tapi lama2 aku malas nak buat... huhuhu... Lama-kelamaan mungkin sebab hormon badan dah bertukar, keputihan aku makin kurang. Dah tak gatal, tapi aku still berjaga2 jugak la. Sampai la aku kawen & jumpa Miss V Feminine Wash JSD.  Makanya, sampai sekarang la aku guna without fail!!


Bila aku mula google pasal keburukan keputihan ni... ngeri & memalukan. Semata2 sebab keputihan ni, ompompuan boleh jadi sangat rendah dengan keyakinan diri. Ada yang malu nak mengaku dia ada masalah tu, ntah apa yg nak dimalukan pun ntah lah... Ngaku je la. Kurang2 pun, ada inisiatif untuk selesaikan masalah tu kan. Sampai bila nak biarkan? Aku suka refer kat blog Dr Salwa ni.

Nak citer pasal masalah keputihan ni... takkan habis. Yang mana nak kawen tu, kalau ada masalah macam ni, selesaikan cepat2. Tau tak korang, keputihan ni salah satu penyebab faktor susah nak mengandung & kemandulan.



Kandungan Miss V Feminine Wash JSD yang dipercayai & sangat berkesan & dengan pH yg bersesuaian dengan Miss V kita, amalkan setiap hari, setiap kali mandi. Ini aku memang rekomen sangat2... trust me!!


No comments:

Post a Comment