Friday, August 5, 2016

Perfume by Dhiya

Sapa tak suka perfume? Cer cakap... ada? takde? tipuuuu..... hahaha

Sebelum kawen aku ni hantu perfume... Tiap2 bulan mesti akan ada perfume baru, walaupun perfume sebelumnya tak abis lg... Tapi lepas kawen ni, agak kureng sket... bajet lari noookkk... Dulu biasa beli kat KLCC ataupun SOGO. Beli kat kaunternya ye... bukan kiosk2 kecik yang kat tepi shopping mall tu. Tak yakin konon, takut kena tipu... ntah ye ke tidak ori... duluuuuuuuu... kan... Skang ni tak berapa nak kisah dah. Beli je yang imitate asal baunya sedap & tahan seharian. 

Aku try la Perfume by Dhiya ni... dalam yakin dgn tak tu kan... kira dah 4 botol gak la aku beli. hahahaha.. tu maknanya apa? Itu maknanya AKU SUKA!!! 4 botol dengan 4 wangian yang berbeza.. Untuk aku je, 3 botol. 1 botol lagi aku belikan untuk Inchik Hubby. Takat ni aku dah try Channel No. 5 (ini mmg perfume forever aku... lantak la org nak kata outdated ke haper), pastu aku try Gucci Bamboo (yg ni aku REKOMEN sgt2... bau dia, MasyaAllah.... sedap, lembut, lemah gemalai, fresh.) and skarang ni aku guna D&G Rose The One. (Sedap... tapi agak kuat pada hidung aku) Perfume untuk Inchik Hubby, aku lupa plak nama apa... sampai skang dia belom guna lg.. nak perabih perfume yang skang ni dulu katanya... itu mau tahun depan kot baru guna. hahaha... sukahati awak la yang oiii... jangan kata anjer tak payung... kuikuikui... (ha muntah.. muntah...) hahahaha

Nah bukti aku beli.. 1 botol tahan 2 bulan. Kecuali Chanel tu... sbb special edition. Lama nau nak abih...

Harga tak mahal mana pun... RM45.00 untuk 35ml. Bau dia boleh tahan dalam 8 jam katanya. Tapi kadang aku balik rumah dah tengah malam, siap pegi makan, tengok wayang, jalan2 segala... bau still melekat lagi. Acaner tu? Tu belum kalo balik umah, terus terbongkang atas katil, peluk bantal lagi.... korang rasa bau dia melekat ke tak? Ada lagi noookkkk... hahahaha... ahkak suka benor!!!


Muat je masuk dalam handbag. Boleh bawak ke mana2... Mesra solat yang pentingnya ye!

Ok, kat bawah ni ada list untuk perfume lelaki & ompompuan.. boleh pilih.



ooppp.... yang ni aku tak jual eh... aku cuma share cerita je... kalo berminat nak beli, boleh klik kat link fb ni.. https://www.facebook.com/levivas15/ 

Lagipun, owner Perfume by Dhiya ni... ex-colleague aku. Sama tempat keja, tp skang ni dia dah resign & keje tempat lain. So, apa salahnya aku sokong bisness kawan2 sendiri kan. Barang baek nookkk... kita share. Kalo nak buat dropship dgn dia pun boleh. Jangan malu2 tanya ye. Hidup kita skang ni, serba-serbinya kena duit deekkk... kalo tak, kebulur la korang... 

"nasib baik la ekonomi negara masih kukuh... i love my country.... hikhikhik"

Happy shopping o'lls....

2 comments: