Wednesday, August 17, 2016

Online Shopping

Skarang dah jadi trend orang ramai shopping online je. Termasuk la aku... hehehe... Sebelum kawen teruk sket la terjebaknya, tapi lepas kawen ni rasanya macam ada kurang sket.... MACAM la kan... tapi rasanya la kan memang ada kurang.. hahahaa... nak gak sedapkan hati sendiri tu.... ppuuuiiii

Namakan je apa website shopping online yang ada... Lazada... 11street... groupon... streetdeal... milkdeal... apantahdeal lagi... kalo rajin godek dapat la beli barang yang sama tapi pada harga yg lagi murah. Tak semua website online shopping sama harga, ada yg lagi mahal... ada yg lagi murah... pandai2 la cari. 

Aku biasanya kalo nak shopping baju tengok kat NILE ke, COLORBLAST ke, POPLOOK ke, ZALORA ke... tu antaranya la... agak2 ada duit extra aku terus order je, kalo takde aku save dulu dalam wishlist. Pastu lupa, pastu terus tak beli. heheheh... (alhamdulillah, selamat duit aku :P) Tau2 nanti esok lusa... adik receptionist interkom... "akak, ada parcel akak kat bawah"... hahaha... Time balik baru amik, masuk siap2 dalam beg barang kait aku, konon tak nak bg inchik hubby tau la, aku beli barang lagi... lagi... dan lagiiiii... tapi lepas tu dia pasan gak... "ni mcm baju baru je ni..." kehkehkehkeh... 

Ada jugak barang2 untuk dapur aku beli... dah regenya murah kan. Beli je ler, sebab kalo kat luar jangan la harap dapat rege cenggitu. 

Cantik2 dress kat sini. Tapi cepat je sold out, lagi2 yang untuk size S... lambat je sket, cuci mata je la jawabnya.

Colorblast ni bila baju tu dah sold out, memang lepas tu takde restock dah yang sama. Nanti dia masuk stock baru pulak. So base on sapa cepat, dia la dapat... 


Blouse Haniya kat Nile.com
Aku dah ada 4 blouse Haniya yang sama design tapi kaler lain2 la.... RM35.90 je selai... sebulan aku mesti beli selai... nak beli banyak2, tak mampu... lari bajet aku kang. Makan maggie la laki bini sebulan... huhuhuhu

Poplook.com pun cantik2 jugak baju dia... harga pun boleh tahan la, dalam range mampu milik gitu
Kalau ada corporate event ke, wedding ke... aku prefer cari baju kat sini. Banyak sangat pilihan, rambang mata wooo... tapi aku set la bajet dulu berapa. Pilih2... masuk wishlist dulu... pastu baru shortlisted. waaahhh shortlisted koooo... boley?? hahaha

Lazada
Kat Lazada, korang kena pandai cari & compare harga. Daaannnn... tengok review. Aku biasanya tengok review dulu sebelum beli. Macam Toyogo Stackable Visual Tray Set tu dulu aku beli dalam RM15+ kot... Less 70% tu. Kalo takde less memang takkan ku beli... mahal weh... yang untungnya kalo korang bayar guna credit card, dapat lagi tambahan diskaun. Macam dia tunjuk dalam gambar tu kan.. Guna maybank credit card dapat lagi 5% diskaun, so total korang beli barang less 75% dari harga asal. Tapi aku tak guna credit card, sebab memang takde credit card pun. Serik dah guna... cukup la merasa time muda2 dulu... (skang pun muda lg, tapi tua sket je dari dulu... hihihi)

Nak beli ni untuk daddy aku, senang nak bawak dia jalan...
Dah lama aku perati wheelchair ni untuk daddy aku. Tapi belinya tak jugak... InsyaAllah... cukup duit aku, beli jugak nanti. Wheelchair yang ada skang, besar gabak mcm yg kat spital tu. Susah nak letak dalam keta, mkn space. Yang ni kecik sket & ringan. Ari tu belikan daddy aku tilam urut, kat lazada jugak. Suka dia.. hehehe... asik terbaring je, badan pun dah kejung. tapi abang aku kata berat nak angkat daddy aku sorang2, jadinya jarang2 je la dapat guna tilam urut tu. Cari kat lazada dah takde plak, harga tak sampai RM100 pun dari RM200++.

Dan lagi... korang nak pegi makan tempat2 high class mahal2 pun cari je kat Groupon... selalu Groupon bagi offer untuk makan2 & percutian. 

amacam... klik je kat gambar tu... korang pilih la nak gi mana...
Tu lah dia citer pasal online shopping. Duduk2 je pun boleh shopping, boleh gak habis duit dalam tak sedar. Tapi yang penting, berpada2 la bila belanja... jangan ko suka2 hati klik.. klik.. klik... sampai duit dalam akaun tinggal 10 hengget... ko nak makan apa noookkk?? makan la apa yang ko dah beli tu sampai kenyang... huhuhu

Ada kawan2 aku yang dah bertitle 'single' semula ni kata... beli je baju anak thru online sebab berganda2 murahnya walaupun dah termasuk postage. Pandai2 la ko pilih tapi agak2 la kan, jgn la beli yang branded level anak raja tu... memang rege tak leh blah... Lagipun senang sebab tak yah bawak anak2 keluar, budak2 ni kan macam2 ragam... nampak toys, nak... nampak eskem, nak... nampak kfc, nak... semua nak... kalo tak dapat mula la tantrem... maaakkkk jugak yang pening.

Ni aku tengah mencari2 gift untuk agent JSD aku ni... rajin dorang cari duit, aku kena la bagi reward. Sama2 cari duit... sama2 senang... tak yah bergantung dengan sapa2... meh sapa nak join group jsd hakak... piyem hokey... (sempat aku pomot.... muahahaha)

k bye

No comments:

Post a Comment