Saturday, October 12, 2013

2013 Edu-Ineri di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI)

20hb - 22hb September yg lepas berlangsungnya INTERNATIONAL EXPOSITION OF RESEARCH AND INNOVATION IN EDUCATION 2013 di Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI), Tg. Malim, Perak.
 

 
Salah seorang peserta ialah my Inchik Hubby... :D Ini baru 1st time dia masuk pertandingan macam ni... Hasil innovasi beliau ialah puzzle yang diperbuat daripada kain felt. 100% idea memang idea dia sendiri, aku cuma bantu2 sikit mana2 yg boleh...

Inchik Hubby di boothnya... bajet retis katanya... :p
Jgn terpedaya... badan je dia tp muka org lain, tak nak glamer katanya.... muahahaha....
Dapat la Bronze medal, sijil & hamper.... permulaan yg bagus utk yg baru 1st time masuk competition ni
congratulations inchik hubby
 

Tu dia, dengan hamper, medal pingat gangsa & sijil penyertaan.
 
 
 Fresh flowers sebagai hiasan pentas... aku sgt teruja ok... sbb sgt cantik & wangiiiiiiiiiiiii........
 
Pertama kali aku jejak kaki di UPSI... cantik tempatnya :) Baru sampai kat pintu gerbang, terasa mcm nak pegi mendaftar masuk belajar plak... haha...

 
Kebanyakan yang hadir ke sini ialah pelajar2, guru2 & pensyarah2 kolej & university. Aku cuma hadir pada hari terakhir pertandingan ni... walaupun 1 hari kat sana, aku tengok masing2 komited dengan produk ciptaan sendiri.... Bagus2 idea dorang ni... Tapi sayangnya, xde pemenang pingat emas utk kategori sekolah... cemana tu?

Tapi ada yang jugak yang aku x berapa nak puashati dengan keputusan pemenang pertandingan tu. Tapi, ye lah... nak komplen kang, sapa la aku ni kan... huhuhu... Peliknya ada booth yang x berjaga, cuma letak semata2 paper cutting, infor HR sana sini sket... copy sijil penyertaan & yang dia pernah menang dalam pertandingan yang sama sebelum ni... letak buku terbitan sendiri kat situ... tapi, boleh menang Pingat Emas... hhhmmmm... & booth tu kepunyaan seorang yang bergelar Dr.
X paham betul aku...

Ybhg. Datuk Dr. Abu Bakar Bin Mohamad Diah
Timbalan Menteri MOSTI
 
Lawak jugak Timbalan Menteri ni... Pandai dia bergurau dgn audience... pesanan dia yg berulang2 kali dia sebut.. "ikut ckp mak, belajar pandai2... nanti korang akan berjaya... mcm saya".. :D
 
Yg bwh ni, antara booth yg participate utk pertandingan rekacipta &  innovasi hari tu.

 





Masa di Tg. Malim, kitorang bermalam di Hotel Bunga Raya... Hotel bajet aje gitu. Harga bilik, 1 malam RM50 sahaja. Tapi jangan expect plak macam hotel 4-5 bintang ye... :p Boleh la setakat nak tido baring & berehat... Hotel ni xjauh dari UPSI, lbh kurang dlm 10 minit drive gitu... Agak selesa jugak la... (tapi kalo dgr bunyi-bunyian yg xenak tu, sila tutup telinga ye)... hahaha... dah hotel bajet katanya... :p
 
 ps: nyampah betul update blog kat guna pc opis ni... terus jd buta IT aku... isshhh...

No comments:

Post a Comment