Thursday, October 3, 2013

Kek Pisang Bercoklat

Atau ckp omputehnya... BLACK BOTTOM BANANA BARS :p

Aku dpt resepi ni dr blog omputeh mana ntah... lupa dah apa nama... 1st time aku try buat masa bulan puasa ari tu. Nampak mcm menarik... tertarik... lalu aku pun mcm ditarik2 utk cuba buat.. siap2 bahan sumer.. lleerrrr... kek pisang je pun, cuma bezanya ada tambahan coklat... Sementara tunggu nak masuk waktu berbuka, aku pun gigih la menggodek kek pisang ni kat dapur... Dalam stengah jam siap masak... ghau-ghaaauuuuuu bau dia :D ( ingat x trademark sapa?)
 
Ni la dia hasilnya... Gambar hasil cilokan dr fb dak opis aku... haha
 

 
Mula sorang yg order... pastu dia kata sedap sgt & dia repeat order... pastu org lain lak rasa... org tu pun order jugak berserta kwn yg duduk sebelah dia (nak kena btau ke? :P) Makanya, bermula hari ahad sampai hari ni, tiap2 hari aku kena buat kek pisang coklat ni... mlm ni last aku buat, tu pun sebab dak opis yg order memula tu mintak & dia adalah peminat tegar kek pisang aku... hehehe... weekend nak relax + baju dah bertimbun x bercuci....haiyyooo
 
Aku xpernah pun amik order masak2 kuih ke kek bagai2 ni... ni baru 1st time jugak... hhmmm... betul la org kata, bila da kawen ni otomatik kita jd matang & berusaha berdiri sendiri, jgn harap mak bapak selamanya... rumahtangga sendiri.. sendiri yg kemudi & jaga... Insyaallah...
 
Harap2 lepas ni murah la rezeki kami suami isteri... yg penting usaha & rajin... Tapi jgn pulak ada org lain yg meroyan bila tgk kami semakin pulih dlm kehidupan kami... (pesanan dari penaja... huhuhuu)
 
 

No comments:

Post a Comment