Wednesday, December 7, 2011

Andai Ku Tahu

Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku

Andai kutahu.... Kapan tiba masaku
Ku akan memohon... Tuhan jangan Kau ambil nyawaku

Aku takut.... Akan semua dosa dosaku
Aku takut.... Dosa yang terus membayangiku

Andai kutahu.... MalaikatMu kan menjemputku
Izinkan aku.... Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut.... Akan semua dosa dosaku
Aku takut.... Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku.... Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku.... Menangisku bertobat padaMu

Aku manusia.... Yang takut neraka
Namun aku juga.... Tak pantas di surga

Andai kutahu.... Kapan tiba ajalku
Izinkan aku.... Mengucap kata tobat padaMu

Aku takut.... Akan semua dosa dosaku
Aku takut.... Dosa yang terus membayangiku

Ampuni aku.... Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku.... Menangisku bertobat padaMu
----------------------------------------------------------

Tiba2 teringat lagu ni... dari kump. Ungu... Bait2 lagu yg terasa menyentap dilubuk hati. Kita bukan insan yg sempurna... AKU bukan insan yg sempurna... byknya dosa dah aku lakukan... adakala aku rasa tempiasnya terkena pada org2 disekeliling aku... perasaan aku aje ke? atau kebetulan? atau mmg Tuhan nak tunjukkan pada aku kesilapan demi kesilapan yg dah aku lakukan? Tapi.... terlalu buta hati & mataku utk menyedarinya....

Astaghfirullahalazim..... Maafkan aku... ampunkan aku... Ya Allah... ;-(

No comments:

Post a Comment