Tuesday, December 13, 2011

Mari Berlibur.... @ Bukit Merah Laketown Resort



Ni tempat aku stay utk 3hari/2mlm... Masa ni kan musim cuti skolah, so ramai yg dtg bawak family.... boleh tahan gak la tempat ni, cumanya xde astro lgsung.... :p

haaaa.... 1st time mancing, dpt ikan keli.... dah dpt ikan tu, rasa mcm nak campak balik dgn joran2 skali... seriau sbb ikan tu meronta2.... hahahaha... boleh gitu? Tp mancing sini pun kena bayor, dpt sekor ikan kena bayar RM3... dpt 2 ekor byr RM5... bukan boleh buat harta pun ikan tu... dah dpt sekor tu jadilah... sementara tunggu bot nak ke Pulau Orang Utan...

Nak ke Pulau Orang Utan, charges dia... RM28 sorang... tp sedikit frust. SBB?? Sbb xdpt nak pegang org utan tuuuuuu.... alaaaa.... kedekut tol la dorg ni.... :(

Dah sampai....
Masa dlm bot otw nak ke pulau ni, ada photographer amik gambor penumpang... tp berbayar ler.. bukan pehreee... dia caj RM25 sekeping, besar A5 size kot... aku xamik pun, xberbaloi... baik amik pic sendiri je, dah ler tiket ke Pulau Org Utan tu mahai..... huhu

Ni anak org utan, baby lagi siap pakai pampers tu.... comeeeyyyy.... hehehe... ada 2 ekor masa ni, nama Jidin & Sara... :)

Masing2 tgh bersantai... rasa mcm nak masuk dlm kandang dorg & join bercuddle2... hahaha

ni.... hehehe.... tgk a baby org utan tu posing cemana.... xbley blah.... hahahaha... cute sgt... :D

masa mlm pertama aku sampai, xde pulak entertainment show gini... boring yg amat... karaoke ada, tp yg org panggil karaoke jamban tu, 1 lagu singgit.... xrela aku nak masuk weh... hehehe.. bukan apa... nti segala sumbang mambang suara aku, semua org dgr... eeeeeeeeee.... memalukan... huhuhu

tp yg xsyok nyer kan... mknan kat sini mmg sekadar boleh utk alas perut je la org kata... yg xmungkin org akan ulang utk kali kedua.... xde rasa beb... burger special aku order.. rasanya sgt blur, seblur makcik yg masak... hahha... air suam 50seng... hhmmm... anjat gegirl... :p

konon2 nak g zoo taiping & night safari... terpaksa dilupakan... sbb ujaaaannnnn.... dok je la melepek dlm bilik sambil nengok vcd.. sib baik ada bawak... xde ler boring...

hari ke-3, time to check-out.... balik ikut jln lama sbb nak avoidkan toll... masa pegi tu tol dlm rm32.10. So, aku (kitorg) singgah lumut... mkn2 jap, jln2 jap... beli ikan bilis.... buat syarat :p pastu baliiikkkk... sampai Melawati dlm kol 6 lebih... rehat jap, mandi... pas maghrib g Ke Restoran Istana Bambu (lg)... kali ni belanja besday daddy pulak... tp xde gambar la pulak.... aku pun tgh kemelepekan kepenatan, jdnya xteringat lgsg... :p

Neway HAPPY 70th BIRTHDAY TO MY DADDY... semoga panjang umur... dpt g haji tahun depan & sempat jd wali aku nanti... amiiiiinnnnnn :D


No comments:

Post a Comment