Monday, June 24, 2013

Jerebu oh Jerebussss....

Jerebu kembali lg... kali ni rasanya lg teruk dr yg sebelumnya... sampai skolah terpaksa ditutup... cikgu-cikgi, murid2 dpt la rest kat umah... jgn g merayap keluar sudah... jgn cari penyakit pulak... Inchik Hubby pun kat umah ari ni... jeles seeehhh... aku kena keje. Bangun pagi2 skang, bukan hirup udara segar dah, tp hirup bau asap... pedih2 hidung, dah la kat idung aku ada jerawat ni ha... suka2 hati dia je nak bertempek kat situ.... haddooiiii....

Katanya sampai bulan Ogos ek jerebu gini... bior betul... time raya plak berjerebu, harus org xkuar beraya kang... 

Dr bwh KL Tower dah mcm ni, Tgk dr atas lgsg xnampak apa...
Semlm terpaksa attend wedding anak sepupu mami aku, on behalf la kira... sbb mami & daddy aku dah xsihat nak keluar... Keluar dr rumah pun dah berkabus panas, sepanjang jln nak ke KL Tower tu, mata aku dah pedih + loya... APTB!! Sampai2 tu dia, tgk a.... bila kat dlm sana, dah mcm celebrate wedding dlm awan... kat luar putiiihhhhh je... xhingin aku nak amik gambar... haha...

Orang Singapore dah lega dah... skang tiba turn org Malaysia pulak... harap2 cepat la jerebu ni hilang... jgn la lama2 sgt... kesian kat org2 tua, budak2 kecik, org2 yg semput ada asma... Mask jgn harap la nak dpt lg skang, semua tempat sold out... haiiyyoo... the best thing yg aku bole buat skang, basahkan tuala kecik & tutup hidung... kot sementara boleh dpt mask.. kalo dapat.. :P

Korang, jaga diri & kesihatan k... kalo hujan turun jgn suka2 hati pulak, riang ria nak mandi hujan... itu hujan asid ok... bahaya kepada kulit kita... & standby payung selalu...


No comments:

Post a Comment